Lehky uvod http://www.topherlee.com/software/pcm-tut-wavformat.html http://www-mmsp.ece.mcgill.ca/Documents../AudioFormats/WAVE/WAVE.html od strany 56 http://www-mmsp.ece.mcgill.ca/Documents../AudioFormats/WAVE/Docs/riffmci.pdf tohle vypada na srozumitelny popis https://ccrma.stanford.edu/courses/422/projects/WaveFormat/ Vz použijete PCM – lineární kvantování RFC2361 - to je ten úplne nejzákladnější "defaultní" popis, vše ostatní jsou jenom odvary http://www-mmsp.ece.mcgill.ca/Documents../AudioFormats/WAVE/Docs/rfc2361.txt Appendix A Audio Codecs from the Microsoft WAVE Registry http://www.free-audio-editor.com/ Tak, přátelé a kamarádi, aby se vám ten program dělal lépe a radostněji, připravil jsem vám několik příkladů. Budete postupovat následovně: 1. nainstalujete si PsPAD editor http://www.pspad.com/cz/ 2. nainstalujete si nějaký program, ve kterém je možno prohlížet wav file - např. http://www.free-audio-editor.com/ Přečtete si můj výklad na http://ozeas.sdb.cz/panska/3ac_stare/wav/ - popis wav.doc a k tomu něco dalšího - např. https://ccrma.stanford.edu/courses/422/projects/WaveFormat/ Dále jsem pro vás připravil několik vzorových file. Pustíte si nejdříve v audio editoru file obdelnik.wav Je kódován pomocí Microsoft PCM Soubor si dále pustíte v PsPAD editoru, a to v HEX editoru . Budete se dívat na jednotlivé byty, k tomu si budete číst nůj popis, a neustanete, dokud vám nebude jasné, co každý byte znamená. Microsoft PCM používá pro záporná čísla druhý doplněk. Když se ale podíváte do audio editoru, zjistíte, že 0 pro něj znamená maximálně záporné číslo. Musíte zjistit, jak se vlastně kóduje 0. To uděláte jednoduše: PsPAD umožňuje přepsat jednotlivé byty v HEX kódu. Tak si je prostě nějak přepíšete, kouknete se na to znovu v audio editoru, a tak dokolečka, až vyřešíte i tuto věc. No a TEPRVE POTOM se pustíte do svého vlastního programu - to už bude hračka, protože víte, jaké číslo kam do file napsat. schody.wav a sinus.wav je samozřejmě také poznamenán tím, že jsem 0 kódoval špatně, no ale zase se na to podívejte do PsPADu a audio editoru a porovnejte to. Původní dokumentace je RFC2361 - Zagooglete si !